DRONTEN - Sinds vorige week staat de wereld op zijn kop. Ook de maatregelen die vanuit de regering worden doorgevoerd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan worden steeds strenger. Daarom informeert de Meerpaal u graag over de extra mogelijkheden van de dienst Tafeltje Dekje.

Sinds jaren organiseert De Meerpaal Welzijn samen met Coloriet, locatie De Regenboog, (warme) maaltijden voor de bewoners van Dronten die door omstandigheden zelf deze maaltijden niet kunnen verzorgen. Dat kan zijn vanwege leeftijd, beperking, ziekte etc. Iemand kan niet koken, of kan de boodschappen niet meer in huis halen om (gezonde) warme maaltijden te organiseren. Wij zorgen ervoor dat de maaltijd dagelijks met vrijwillige chauffeurs wordt thuisbezorgd.

Het motto van de Meerpaal is een gezonde, gebalanceerde, warme maaltijd thuis bezorgd door vrijwilligers met een signalerende functie.

Sinds de coronacrisis leveren we meer maaltijden aan huis. Dit omdat het wijkplein in De Regenboog is gesloten en omdat mensen die bij de dagbesteding aten deze maaltijden nu thuis ontvangen. Wij hebben vernomen dat er momenteel meer vraag is naar gezonde maaltijden. Daarom hebben wij er voor gekozen om Tafeltje Dekje tijdelijk uit te breiden vanuit De Meerpaal. De leverancier van de maaltijden is Eetgemak, die nu ook al de maaltijden van Tafeltje Dekje grotendeels verzorgt.

Tafeltje Dekje via De Meerpaal:
· Een gezonde maaltijd voor mensen die tijdelijk of langdurig niet in staat zijn om dit zelfstandig te kunnen verzorgen;
· Dagelijks koelvers geleverd en op te warmen in de magnetron;
· Diverse diëten of voedingsadviezen mogelijk (zoutarm, lactose intolerantie, suikervrij etc.)
· Dagelijks keuze uit 3 menu’s;
· Ook vegetarisch mogelijk;
· Minimale afname 2 x per week, maximaal 7 dagen;
· Online bestellen is ook mogelijk en wel zo handig;
· Betaling via incasso maandelijks achteraf (of via factuur);

Bij interesse, neem vrijblijvend contact op met De Meerpaal Welzijn.
Aanmelden kan via 0321-388710 of tafeltjedekje@meerpaal.nl